START Parking Rębiechowo
Bardzo miła i profesjonalna obsługa :) Na pewno w przyszłości skorzystam z usług właśnie tego parkingu.

Bardzo miła i profesjonalna obsługa :) Na pewno w przyszłości skorzystam z usług właśnie tego parkingu.
Paweł
24h/7 dni
auto pod stałą ochroną
i profesjonalną obserwacją
500 000 zł
najwyższe ubezpieczenie
parkingu przy lotnisku
2 900 000
obsłużonych podróżnych
w całej Polsce
100%
więcej miejsca między autami
w sektorze premium
Niestety, wszystkie miejsca są w tym terminie zarezerwowane. Nie martw się. Sprawdź inne parkingi przy tym lotnisku.
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZECHOWANIA POJAZDU NA STRZEŻONYM PARKINGU START PARKING PLUS z dodatkowym ubezpieczeniem Parkingu na kwotę 900 000 zł
§ 1. Informacje podstawowe
1. Niniejszy regulamin korzystania z miejsca postojowego (dalej Regulamin) na strzeżonym parkingu START Parking PLUS i PREMIUM (dalej Parking) zarządzanego przez spółkę START Parking sp z o.o. wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000952576, kapitał zakładowy w wysokości 5000 zł, legitymującą się numerami NIP 5272988927 i REGON 52120919400000 (dalej jako Operator Parkingu), określa:
a) zasady zawierania przez osoby zainteresowane skorzystaniem z Parkingu (dalej Klient) z Operatorem Parkingu umowy przechowania pojazdu w rozumieniu art. 659 Kodeksu cywilnego (dalej Umowa przechowania pojazdu);
b) zasady oraz warunki na jakich Operator Parkingu świadczy na rzecz Klienta usługę w ramach Umowy przechowania pojazdu na Parkingu;
c) zasady oraz warunki na jakich Klient korzysta z usług przechowania pojazdu na Parkingu;
d) procedurę reklamacyjną;
e) czas trwania i możliwość odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu.
2. Skorzystanie z Parkingu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta Regulaminu oraz zobowiązaniem się Klienta do jego przestrzegania oraz – w odniesieniu do Klienta niebędącego konsumentem - stosowania się do poleceń wydawanych przez Operatora Parkingu..
§ 2. Zakres usługi przechowania pojazdu oraz warunki jej świadczenia
1. Usługa przechowania pojazdu świadczona przez Operatora Parkingu na rzecz Klienta obejmuje:
a) przechowanie pojazdu mechanicznego pozostawionego przez Klienta na terenie strzeżonego Parkingu od zaparkowania pojazdu na wyznaczonym miejscu parkingowym do czasu zwolnienia tego miejsca parkingowego w terminie określonym przez Operatora parkingu i Klienta;
b) zapewnienie możliwości skorzystania z usługi dowozu Klienta wraz z osobami towarzyszącymi oraz bagażem z Parkingu na lotnisko oraz z powrotem na Parking, przy czym odbiór Klienta z lotniska następuje po telefonicznym potwierdzeniu przez Klienta odebrania bagaży i gotowości do odbioru. Gwarantowany czas odbioru Klienta po prawidłowym dokonaniu zgłoszenia, nie może przekroczyć 20 minut. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas pomocy obsługi parkingu w załadowaniu bagaży. Jeżeli Klient nie życzy sobie takiej pomocy, powinien to zgłosić obsłudze parkingu;
c) w przypadku opóźnienia lotu powrotnego do 6 godziny doby następującej po ostatniej dobie wynikającej ze złożonej wcześniej rezerwacji, za świadczenie usługi udostępnienia miejsca postojowego nie pobiera się dodatkowych opłat. Aby potwierdzić fakt opóźnienia lotu, obsługa parkingu może zażądać odpowiednich dokumentów;
d) możliwość skorzystania z kabli rozruchowych na terenie Parkingu;
e) możliwość skorzystania z kompresora do pompowania kół na terenie Parkingu.
2. W przypadku braku miejsc na wcześniej zarezerwowanym Parkingu, z przyczyn nie leżących po stronie Operatora Parkingu, Klient może być przekierowany na inny parking współpracujący ze START Parking. W takim przypadku jakość usługi musi zostać zachowana na podobnym poziomie. W przypadku pogorszenia jakości usługi na wskazanym parkingu, Klientowi przysługuje zwrot opłaty w proporcjonalnej wysokości.
3. Wjazd na parking odbywa się przez szlabany wyposażone w system rejestracji wjazdów. Klient zobowiązany jest wjechać na parking przez szlaban, a następnie zająć miejsce w wybranym przez siebie sektorze.
4. Klient jest zobowiązany pozostawić pojazd mechaniczny na miejscu w wybranym przez siebie sektorze. Pojazd musi być zaparkowany z taki sposób, aby zmieścił się w wyznaczonym miejscu parkingowym, Jeżeli pojazd zostanie zaparkowany w sektorze innym niż wybrany przez klienta, mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty wynikające z różnicy w cenie pomiędzy sektorami. W szczególności dotyczy to zaparkowania pojazdu w sektorze na parkingu strzeżonym PLUS.
5. W przypadku niewłaściwego zaparkowania pojazdu, w szczególności jeżeli będzie on utrudniał poruszanie się po parkingu innym pojazdom lub stwarzał zagrożenie dla mienia, zdrowia bądź życia innych użytkowników parkingu, Klient wyraża zgodę na przestawienie swojego pojazdu przez Operatora Parkingu na koszt Klienta. W takim przypadku Klient zostanie obciążony kwotą 200 zł (400 zł w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów), na co wyraża zgodę akceptując niniejszy Regulamin.
6. Klient ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć pojazd pozostawiony na Parkingu przed samowolnym przemieszczeniem się w szczególności poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz/lub wrzucenie pierwszego biegu albo w przypadku pojazdów ze skrzynią automatyczną ustawienie skrzyni w pozycji parking.
7. W przypadku zaniechania lub nieprawidłowego wykonania działań jakie wskazano powyżej, Klient ponosi odpowiedzialność materialną i karną na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8. Klient powinien pozostawić pojazd mechaniczny zabezpieczony przed dostępem do jego wnętrza osób postronnych w szczególności poprzez szczelne zamknięcie wszystkich szyb oraz zaryglowanie wszystkich zamków.
9. Parking jest przeznaczony dla pojazdów mechanicznych w szczególności samochodów osobowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd mechaniczny o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony lub znacznych rozmiarów przekraczających powierzchnię miejsca postojowego, może korzystać z Parkingu pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora Parkingu.
10. Pojazdy z jakimikolwiek przyczepami mogą korzystać z Parkingu pod warunkiem otrzymania zgody od Operatora Parkingu.
11. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia i palenia papierosów, tytoniu czy cygar lub podobnych produktów.
12. Na terenie Parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz zasada pierwszeństwa przejazdu dla pojazdów nadjeżdżających z prawej strony.
13. Stan techniczny pojazdu Klienta nie powinien zagrażać innym pojazdom pozostawionym na Parkingu. Przed wjazdem na Parking Klient powinien zgłosić Operatorowi Parkingu wszelkie awarie techniczne, które mogą zagrozić innym pojazdom.
14. Klient jest zobowiązany zabrać z pojazdu wszelkie wartościowe rzeczy oraz jest zobowiązany nie pozostawiać w pojeździe zwierząt, substancji niebezpiecznych i innych przedmiotów, które mogłyby stanowić zagrożenie.
15. Wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego pobranego z bileterki umieszczonej przed szlabanem wjazdowym. Ruch przez pozostałe szlabany zainstalowane na parkingu, odbywa się na podstawie pobranego biletu parkingowego.
16. Dla klientów z wcześniejszą rezerwacją, wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego drukowanego w bileterce, po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na bilecie rezerwacyjnym. Kod kreskowy należy zeskanować w urządzeniu znajdującym się bezpośrednio przed bileterką.
17. Klient ma obowiązek stosowania się do oznaczeń i informacji umieszczonych na tablicach informacyjnych na parkingu oraz przed wjazdem na parking, a także w odniesieniu do klienta niebędącego konsumentem do poleceń obsługi Parkingu.
18. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu na podstawie biletu parkingowego.
19. W przypadku zgubienia lub zaginięcia biletu parkingowego obowiązuje dodatkowa opłata w wys. do 200 zł. płatna w kasie na Parkingu. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu po okazaniu dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz po jego otwarciu i uruchomieniu w obecności przedstawiciela Operatora Parkingu oryginalnymi kluczykami. Dodatkowo klient zobowiązany jest do wypełnienia odpowiedniego formularza.
20. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od dostawcy (siła wyższa, warunki atmosferyczne, zagrożenie terrorystyczne, operacje wojenne, zagrożenie epidemiologiczne), warunki świadczenia usługi najmu miejsca postojowego opisane w niniejszym rozdziale, mogą ulec zmianie. W szczególności dotyczy to realizacji transferu z parkingu na lotnisko i z powrotem.
§ 3. Odpowiedzialność operatora parkingu
1. Operator Parkingu odpowiada wobec Klienta za prawidłowe funkcjonowanie Parkingu oraz za prawidłowe wykonanie usługi najmu miejsca postojowego.
2. W związku z zawarciem Umowy najmu miejsca postojowego, Operator Parkingu nie odpowiada wobec Klienta za zwrot pojazdu Klientowi w stanie niepogorszonym oraz za szkody wyrządzone w pojeździe oraz w rzeczach znajdujących się zwykle w pojazdach, w tym za szkody z tytułu ich kradzieży.Jednakże, wynagrodzenie za najem miejsca postojowego w poniższych sektorach objęte są ubezpieczeniem parkingu w zakresie wskazanym poniżej:
SEKTOR EKO – auta zaparkowane w Sektorze Eko objęte są ubezpieczeniem realizowanym przez PZU SA, które obejmuje zakresem zdarzenia i limity odpowiedzialności określone w polisie ubezpieczeniowej nr 1042562176 załączonej do niniejszego Regulaminu (link poniżej). (i) kradzież pojazdu do kwoty 30.000 złotych;
SEKTOR PLUS – auta zaparkowane w Sektorze Plus objęte są ubezpieczeniem realizowanym przez PZU SA, które obejmuje zakresem zdarzenia i limity odpowiedzialności określone w polisie ubezpieczeniowej nr 1042562176 załączonej do niniejszego Regulaminu (link poniżej). Ubezpieczeniem objęte są w szczególności: (i) PU pojazdu wypełniające objętość okręgu o promieniu 2 cm i wartości powyżej 500 złotych; (ii) kradzież pojazdu do kwoty 900.000 złotych;
SEKTOR PREMIUM – auta zaparkowane w Sektorze Premium objęte są ubezpieczeniem realizowanym przez PZU SA, które obejmuje zakresem zdarzenia i limity odpowiedzialności określone w polisie ubezpieczeniowej nr 1042562176 załączonej do niniejszego Regulaminu (link poniżej). Ubezpieczeniem objęte są w szczególności: (i) PU pojazdu wypełniające objętość okręgu o promieniu 2 cm i wartości powyżej 100 złotych; (ii) kradzież pojazdu do kwoty 900.000 złotych; (iii) szkody spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi (w tym grad) z franszyzą redukcyjną 500 złotych i limitem na pojazd do kwoty 1500 złotych dla rezerwacji z postojem w sektorze Premium do dnia 31.07.2021
Za Parkingowe Uszkodzenie pojazdu uważa się uszczerbek na pojeździe, przekraczający efekt normalnego zużycia wynikającego z przebiegu i wieku pojazdu, którego poszkodowany doznał wbrew własnej woli i winy, do którego doszło na skutek zdarzenia na terenie START Parking, spowodowanego ruchem innego pojazdu, oraz w wyniku którego nie doszło do zagrożenia bezpieczeństwa innej osoby bądź osób.
Zobowiązanie do zapłaty powyższych świadczeń powstaje w razie łącznego spełnienia następujących warunków:
- nagrania z monitoringu potwierdzają okoliczności powodujące zgłoszone pogorszenie stanu pojazdu;
- jeśli ze względu na usytuowanie pojazdu mogło dojść do uszkodzenia pojazdu podczas jego postoju oraz w trakcie ruchu innego pojazdu (w szczególności nie są uznawane za PU pojazdu wszelkie uszkodzenia, usytuowane powyżej linii nadkoli, z boków pojazdu oraz powyżej linii zderzaków z przodu i tyłu pojazdu);
- pojazd wjechał na parking czysty, tak aby możliwa była ocena stanu powłoki lakierniczej za pomocą odtworzenia nagrania monitoringu z momentu wjazdu na parking;
- na podstawie nagrań z monitoringu parkingu jest możliwe potwierdzenie okoliczności mogących spowodować zgłoszone pogorszenie stanu pojazdu (na przykład, jeżeli uszkodzenie pojazdu nastąpiło z na przednim zderzaku a z zapisu monitoringu wynika, że pojazd stał przodem do ogrodzenia parkingu, wobec czego nie było możliwości uszkodzenia pojazdu poprzez ruch innego pojazdu);
- PU pojazdu jest w miejscu w którym mogło dojść do uszkodzenia pojazdu podczas jego postoju oraz w trakcie ruchu innego pojazdu (w szczególności nie są uznawane za PU pojazdu wszelkie uszkodzenia, które są usytuowane 5 cm powyżej linii nadkoli z boków pojazdu oraz powyżej linii zderzaków z przodu i tyłu pojazdu);
- nie jest możliwe ustalenie sprawcy zgłoszonego uszkodzenia;
- reklamacja została zgłoszona w momencie wyjazdu z parkingu;
- do ustalenia rozmiaru szkody została wykorzystana podziałka na formularzu reklamacyjnym.
W przypadku zgłoszonego uszkodzenia pojazdu w miejscu w którym
W razie nieskorzystania z powyżej opisanych świadczeń lub w przypadku braku zaistnienia okoliczności lub warunków umożliwiających ich wypłatę, wynagrodzenie za najem miejsca postojowego pozostaje bez zmian.
3. Operator parkingu nie ponosi wobec klienta odpowiedzialności za szkody w jego pojeździe lub w rzeczach pozostawionych w pojeździe będące skutkiem działania siły wyższej lub wynikających z działań lub zaniechań klienta nawet w przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w ust. 2.
4. Operator parkingu nie ponosi wobec klienta odpowiedzialności za pojazd lub szkody w nim wyrządzone oraz w rzeczach pozostawionych w pojeździe, w przypadku pozostawienia w nim biletu parkingowego nawet w przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w ust. 2.
5. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumyślnie, za drobne szkody parkingowe nie powodujące utraty jego wartości handlowej oraz za działania osób trzecich. w razie wystąpienia z roszczeniem w tym zakresie, operator parkingu zastrzega sobie prawo do zaniechania udzielenia odpowiedzi, co nie stanowi uznania roszczenia w jakimkolwiek zakresie.
§ 4. Zgoda klienta na zmianę miejsca postojowego
Klient wyraża zgodę na zmianę przechowania pojazdu podczas jego nieobecności przez Operatora Parkingu, o ile przestawienie pojazdu Klienta będzie konieczne, ponieważ zagraża on bezpośrednio pozostałym pojazdom, został postawiony w sposób stwarzający zagrożenie dla pojazdu Klienta lub utrudnia poruszanie się po parkingu i prawidłowe funkcjonowanie parkingu.
§ 5. Zasady zawierania umowy przechowania pojazdu
1. Umowa przechowania pojazdu jest zawierana pomiędzy Klientem a Operatorem Parkingu za pośrednictwem serwisu internetowego działającego pod domeną www.lotnisko-parkingi.pl oraz pod domeną www.startparking.pl (dalej Serwis), którego właścicielem i operatorem jest spółka pod firmą ECOM Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Młynarskiej 42, 01-171 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego od numerem KRS 0000427517, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5272681063, REGON: 146228193 oraz adres poczty elektronicznej: pomoc@startparking.pl (dalej ECOM Media lub Operator Serwisu) oraz/lub telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 lub za pośrednictwem innej strony internetowej prowadzonej przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub w sposób wskazanych przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub bezpośrednio z Operatorem Parkingu.
2. Zakup lub rezerwacja usługi przechowania pojazdu następuje:
a) poprzez wprowadzenie przez Klienta do formularza rezerwacji lub zakupu usługi przechowania pojazdu udostępnionej w Serwisie, zgodnie z Regulaminem Serwisu dostępnym na stronie, wymaganych danych oraz poprzez zaznaczenie w formularzu rezerwacji odpowiednich opcji oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
b) poprzez przekazanie podczas rozmowy telefonicznej lub drogą e-mailową na adresy, zgodnie z § 5 pkt 1 Regulaminu wymaganych danych oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
c) w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media,
d) zapłatę za miejsce postojowe bezpośrednio u Operatora Parking na Parkingu.
3. Dokonanie zakupu lub rezerwacji usługi przechowanie pojazdu w sposób wskazany w § 5 pkt 1 Regulaminu jest bezpłatny dla Klienta. Operator Parkingu nie odpowiada za ewentualne obciążenia poczynione z tytułu dokonania rezerwacji przez podmioty współpracujące z ECOM Media, o których mowa w § 5 pkt 1 Regulaminu.
4. W sytuacji dokonania przez Klienta rezerwacji usługi przechowanie pojazdu w sposób wskazany w § 5 pkt 1 Regulaminu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje w całości na terenie Parkingu.
5. W sytuacji dokonania przez Klienta zakupu usługi przechowanie pojazdu za pomocą Serwisu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje poprzez wpłatę całości wynagrodzenia przed przyjazdem na Parking na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu, dostępnym m.in. na stronie www.startparking.pl.
6. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oraz/lub dokonania zakupu usługi przechowanie pojazdu przesyłane są Klientowi w formie Biletu parkingowego drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą według wskazania Klienta.
§ 6. Okres obowiązywania oraz warunki rozwiązywania umowy przechowania pojazdu
1. Umowa przechowanie pojazdu zawarta jest na czas oznaczony i obowiązuje do chwili wykonania przez Operatora Parkingu usługi przechowania pojazdu tj. do odbioru przez Klienta pojazdu pozostawionego na Parkingu.
2. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy przechowanie pojazdu poprzez anulowanie usługi przechowania pojazdu, na zasadach określonych w regulaminie Serwisu, drogą telefoniczną pod numerem 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub przez wysłanie wiadomością e-mail na adres pomoc@startparking.pl lub drogą listowną na adres siedziby Operatora Parkingu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy przechowania pojazdu. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przechowania pojazdu stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z § 8 Regulaminu.
§ 7. Reklamacje dotyczące usługi przechowania pojazdu
1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Operatora Parkingu usługi przechowania pojazdu należy składać u Operatora Parkingu na piśmie. Reklamacje te mogą być składane osobiście lub kierowane za pośrednictwem poczty na adres: ul. Młynarska 42, 01-171 Warszawa. Reklamacje dotyczące pogorszenia stanu pojazdu należy zgłaszać obsłudze parkingu w momencie odbioru pojazdu oraz na adres e-mail: REKLAMACJE@STARTPARKING.PL Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu terenu START Parking pozostają bez rozpatrzenia.
2. Prawidłowo zgłoszona reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane Klienta zgłaszającego reklamację, w tym imię, nazwisko oraz adres korespondencyjny, termin korzystania z miejsca postojowego, jak również powinna wskazywać wady lub nieprawidłowości w działaniu Parkingu lub w zakresie świadczenia przez Operatora Parkingu usługi udostępnienia miejsca postojowego lub innych usług dostępnych na terenie Parkingu. Reklamacja dotycząca pogorszenia stanu pojazdu, niepochodząca od konsumenta, powinna dodatkowo zawierać dokumentację fotograficzną zgłaszanej szkody.
3. Odpowiedź na reklamację, zawierająca stanowisko Operatora Parkingu, co do zasadności wniesionej reklamacji, jest udzielana Klientowi na piśmie, w terminie 30 dni.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem ma w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego z wnioskiem o rozpatrzenie sporu wynikającego z umowy o świadczenie usługi przechowania (np. http://www.spsk.wiih.org.pl);
b) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie działań mediacyjnym w celu polubownego zakończenia sporu pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą (np. http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137);
c) Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8. Dodatkowe informacje dla klienta będącego konsumentem
1. Umowa przechowania pojazdu zawarta pomiędzy Operatorem Parkingu a Klientem będącym konsumentem (art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93) za pomocą Serwisu lub przez telefon, wiadomość e-mail jest umowa zawartą na odległość (w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku).
2. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy przechowania pojazdu w terminie czternastu dni od dnia zawarcia umowy. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przechowania pojazdu stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu. Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta oświadczenia o anulowaniu usługi udostępnienia miejsca postojowego za pomocą odpowiedniej zakładki Serwisu lub też telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres pomoc@startparking.pl, za pośrednictwem poczty na adres Operatora Parkingu lub Serwisu albo też bezpośrednio w siedzibie Operatora Serwisu lub w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media.
3. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę w terminie krótszym niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi przechowania pojazdu wyraża zgodę na wykonanie usługi przed upływem 14 dni i tym samym rezygnuje z prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy w związku z okresem krótszym niż 14 dni pomiędzy zawarciem umowy a jej wykonaniem.
§ 9. Ochrona danych osobowych klienta
1. Dane osobowe Klienta, tj. w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail oraz/lub numer telefonu kontaktowego (dalej Dane osobowe), będą przetwarzane przez Operatora Parkingu zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Operator Parkingu zbiera Dane osobowe Klienta w celu wykonania Umowy przechowania pojazdu oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
3. Udostępnienie przez Klienta Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu prawidłowej realizacji Umowy przechowania pojazdu.
4. Zaznaczając odpowiednie opcje na stronie Serwisu oraz akceptując dane wprowadzone do formularza rezerwacji/zakupu usługi udostępnionego w Serwisie albo przekazując takie informacje telefonicznie, drogą e-mailową lub w sposób wskazany podmiot współpracujący z ECOM Media Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora Parkingu w zakresie niezbędnym do wykonania przez Operatora Parkingu Umowy przechowania pojazdu. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych zgromadzonych przez Operatora Parkingu, do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 10. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
2. Na życzenie Klienta lub osoby przystępującej do skorzystania z usługi przechowania, niniejszy Regulamin może być przesłany droga elektroniczną na wskazany przez zainteresowanego adres mailowy.
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG NAJMU MIEJSCA POSTOJOWEGO NA NIESTRZEŻONYM PARKINGU START PARKING EKO
z dodatkowym ubezpieczeniem Parkingu na kwotę 900 000 zł
§ 1. Informacje podstawowe
2. Skorzystanie z Parkingu jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta Regulaminu oraz zobowiązaniem się Klienta do jego przestrzegania oraz – w odniesieniu do Klienta niebędącego konsumentem - stosowania się do poleceń wydawanych przez Operatora Parkingu.
§ 2. Zakres usługi najmu miejsca postojowego oraz warunki jej świadczenia
1. Usługa najmu miejsca postojowego świadczona przez Operatora Parkingu na rzecz Klienta obejmuje:
a) najem miejsca postojowego przez Klienta na terenie niestrzeżonego Parkingu od zaparkowania pojazdu na wyznaczonym miejscu parkingowym do czasu zwolnienia tego miejsca parkingowego w terminie określonym przez Operatora parkingu i Klienta;
b) zapewnienie możliwości skorzystania z usługi dowozu Klienta wraz z osobami towarzyszącymi oraz bagażem z Parkingu na lotnisko oraz z powrotem na Parking, przy czym odbiór Klienta z lotniska następuje po telefonicznym potwierdzeniu przez Klienta odebrania bagaży i gotowości do odbioru. Gwarantowany czas odbioru Klienta po prawidłowym dokonaniu zgłoszenia, nie może przekroczyć 20 minut. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas pomocy obsługi parkingu w załadowaniu bagaży. Jeżeli Klient nie życzy sobie takiej pomocy, powinien to zgłosić obsłudze parkingu;
c) w przypadku opóźnienia lotu powrotnego do 6 godziny doby następującej po ostatniej dobie wynikającej ze złożonej wcześniej rezerwacji, za świadczenie usługi udostępnienia miejsca postojowego nie pobiera się dodatkowych opłat. Aby potwierdzić fakt opóźnienia lotu, obsługa parkingu może zażądać odpowiednich dokumentów;
d) możliwość skorzystania z kabli rozruchowych na terenie Parkingu;
e) możliwość skorzystania z kompresora do pompowania kół na terenie Parkingu.
2. W przypadku braku miejsc na wcześniej zarezerwowanym Parkingu, z przyczyn nie leżących po stronie Operatora Parkingu, Klient może być przekierowany na inny parking współpracujący ze START Parking. W takim przypadku jakość usługi musi zostać zachowana na podobnym poziomie. W przypadku pogorszenia jakości usługi na wskazanym parkingu, Klientowi przysługuje zwrot opłaty w proporcjonalnej wysokości.
3. Wjazd na parking odbywa się przez szlabany wyposażone w system rejestracji wjazdów. Klient zobowiązany jest wjechać na parking przez szlaban, a następnie zająć miejsce w wybranym przez siebie sektorze.
4. Klient jest zobowiązany pozostawić pojazd mechaniczny na miejscu w wybranym przez siebie sektorze. Pojazd musi być zaparkowany z taki sposób, aby zmieścił się w wyznaczonym miejscu parkingowym, w szczególności nie utrudniał przemieszczania się po parkingu innym pojazdom. Jeżeli pojazd zostanie zaparkowany w sektorze innym niż wybrany przez klienta, mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty wynikające z różnicy w cenie pomiędzy sektorami. W szczególności dotyczy to zaparkowania pojazdu w sektorach na parkingu strzeżonym PLUS.
5. W przypadku niewłaściwego zaparkowania pojazdu, w szczególności jeżeli będzie on utrudniał poruszanie się po parkingu innym pojazdom lub stwarzał zagrożenie dla mienia, zdrowia bądź życia innych użytkowników parkingu, Klient wyraża zgodę na przestawienie swojego pojazdu przez Operatora Parkingu na koszt Klienta. W takim przypadku Klient zostanie obciążony kwotą 200 zł (400 zł w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów), na co wyraża zgodę akceptując niniejszy Regulamin.
6. Klient ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć pojazd pozostawiony na Parkingu przed samowolnym przemieszczeniem się w szczególności poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz/lub wrzucenie pierwszego biegu albo w przypadku pojazdów ze skrzynią automatyczną ustawienie skrzyni w pozycji parking.
7. W przypadku zaniechania lub nieprawidłowego wykonania działań jakie wskazano powyżej, Klient ponosi odpowiedzialność materialną i karną na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8. Klient powinien pozostawić pojazd mechaniczny zabezpieczony przed dostępem do jego wnętrza osób postronnych w szczególności poprzez szczelne zamknięcie wszystkich szyb oraz zaryglowanie wszystkich zamków.
9. Parking jest przeznaczony dla pojazdów mechanicznych w szczególności samochodów osobowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pojazd mechaniczny o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony lub znacznych rozmiarów przekraczających powierzchnię miejsca postojowego, może korzystać z Parkingu pod warunkiem wyrażenia zgody przez Operatora Parkingu.
10. Pojazdy z jakimikolwiek przyczepami mogą korzystać z Parkingu pod warunkiem otrzymania zgody od Operatora Parkingu.
11. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz używania otwartego ognia i palenia papierosów, tytoniu czy cygar lub podobnych produktów.
12. Na terenie Parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz zasada pierwszeństwa przejazdu dla pojazdów nadjeżdżających z prawej strony.
13. Stan techniczny pojazdu Klienta nie powinien zagrażać innym pojazdom pozostawionym na Parkingu. Przed wjazdem na Parking Klient powinien zgłosić Operatorowi Parkingu wszelkie awarie techniczne, które mogą zagrozić innym pojazdom.
14. Klient jest zobowiązany zabrać z pojazdu wszelkie wartościowe rzeczy oraz jest zobowiązany nie pozostawiać w pojeździe zwierząt, substancji niebezpiecznych i innych przedmiotów, które mogłyby stanowić zagrożenie.
15. Wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego pobranego z bileterki umieszczonej przed szlabanem wjazdowym na sektor PLUS. Ruch przez pozostałe szlabany sektorów EKO, zainstalowane na parkingu, odbywa się na podstawie pobranego biletu parkingowego.
16. Dla klientów z wcześniejszą rezerwacją, wjazd na parking odbywa się na podstawie biletu parkingowego drukowanego w bileterce, po zeskanowaniu kodu kreskowego znajdującego się na bilecie rezerwacyjnym. Kod kreskowy należy zeskanować w urządzeniu znajdującym się bezpośrednio przed bileterką.
17. Klient ma obowiązek stosowania się do oznaczeń i informacji umieszczonych na tablicach informacyjnych na parkingu oraz przed wjazdem na parking, a także w odniesieniu do klienta niebędącego konsumentem do poleceń obsługi Parkingu.
18. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu na podstawie biletu parkingowego.
19. W przypadku zgubienia lub zaginięcia biletu parkingowego obowiązuje dodatkowa opłata w wys. do 200 zł. płatna w kasie na Parkingu. Pojazd jest wydawany Klientowi z Parkingu po okazaniu dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz po jego otwarciu i uruchomieniu w obecności przedstawiciela Operatora Parkingu oryginalnymi kluczykami. Dodatkowo klient zobowiązany jest do wypełnienia odpowiedniego formularza.
20.W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od dostawcy (siła wyższa, warunki atmosferyczne, zagrożenie terrorystyczne, operacje wojenne, zagrożenie epidemiologiczne), warunki świadczenia usługi najmu miejsca postojowego opisane w niniejszym rozdziale, mogą ulec zmianie. W szczególności dotyczy to realizacji transferu z parkingu na lotnisko i z powrotem.
§ 3. Odpowiedzialność operatora parkingu
1. Operator Parkingu odpowiada wobec Klienta za prawidłowe funkcjonowanie Parkingu oraz za prawidłowe wykonanie usługi najmu miejsca postojowego.
2. W związku z zawarciem Umowy najmu miejsca postojowego, Operator Parkingu nie odpowiada wobec Klienta za zwrot pojazdu Klientowi w stanie niepogorszonym oraz za szkody wyrządzone w pojeździe oraz w rzeczach znajdujących się zwykle w pojazdach, w tym za szkody z tytułu ich kradzieży.Jednakże, wynagrodzenie za najem miejsca postojowego w poniższych sektorach objęte są ubezpieczeniem parkingu w zakresie wskazanym poniżej:
SEKTOR EKO – auta zaparkowane w Sektorze Eko objęte są ubezpieczeniem realizowanym przez PZU SA, które obejmuje zakresem zdarzenia i limity odpowiedzialności określone w polisie ubezpieczeniowej nr 1042562176 załączonej do niniejszego Regulaminu (link poniżej). (i) kradzież pojazdu do kwoty 30.000 złotych;
SEKTOR PLUS – auta zaparkowane w Sektorze Plus objęte są ubezpieczeniem realizowanym przez PZU SA, które obejmuje zakresem zdarzenia i limity odpowiedzialności określone w polisie ubezpieczeniowej nr 1042562176 załączonej do niniejszego Regulaminu (link poniżej). Ubezpieczeniem objęte są w szczególności: (i) PU pojazdu wypełniające objętość okręgu o promieniu 2 cm i wartości powyżej 500 złotych; (ii) kradzież pojazdu do kwoty 900.000 złotych;
SEKTOR PREMIUM – auta zaparkowane w Sektorze Premium objęte są ubezpieczeniem realizowanym przez PZU SA, które obejmuje zakresem zdarzenia i limity odpowiedzialności określone w polisie ubezpieczeniowej nr 1042562176 załączonej do niniejszego Regulaminu (link poniżej). Ubezpieczeniem objęte są w szczególności: (i) PU pojazdu wypełniające objętość okręgu o promieniu 2 cm i wartości powyżej 100 złotych; (ii) kradzież pojazdu do kwoty 900.000 złotych; (iii) szkody spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi (w tym grad) z franszyzą redukcyjną 500 złotych i limitem na pojazd do kwoty 1500 złotych dla rezerwacji z postojem w sektorze Premium do dnia 31.07.2021
Za Parkingowe Uszkodzenie pojazdu uważa się uszczerbek na pojeździe, przekraczający efekt normalnego zużycia wynikającego z przebiegu i wieku pojazdu, którego poszkodowany doznał wbrew własnej woli i winy, do którego doszło na skutek zdarzenia na terenie START Parking, spowodowanego ruchem innego pojazdu, oraz w wyniku którego nie doszło do zagrożenia bezpieczeństwa innej osoby bądź osób.
Zobowiązanie do zapłaty powyższych świadczeń powstaje w razie łącznego spełnienia następujących warunków:
- nagrania z monitoringu potwierdzają okoliczności powodujące zgłoszone pogorszenie stanu pojazdu;
- jeśli ze względu na usytuowanie pojazdu mogło dojść do uszkodzenia pojazdu podczas jego postoju oraz w trakcie ruchu innego pojazdu (w szczególności nie są uznawane za PU pojazdu wszelkie uszkodzenia, usytuowane powyżej linii nadkoli, z boków pojazdu oraz powyżej linii zderzaków z przodu i tyłu pojazdu);
- pojazd wjechał na parking czysty, tak aby możliwa była ocena stanu powłoki lakierniczej za pomocą odtworzenia nagrania monitoringu z momentu wjazdu na parking;
- na podstawie nagrań z monitoringu parkingu jest możliwe potwierdzenie okoliczności mogących spowodować zgłoszone pogorszenie stanu pojazdu (na przykład, jeżeli uszkodzenie pojazdu nastąpiło z na przednim zderzaku a z zapisu monitoringu wynika, że pojazd stał przodem do ogrodzenia parkingu, wobec czego nie było możliwości uszkodzenia pojazdu poprzez ruch innego pojazdu);
- PU pojazdu jest w miejscu w którym mogło dojść do uszkodzenia pojazdu podczas jego postoju oraz w trakcie ruchu innego pojazdu (w szczególności nie są uznawane za PU pojazdu wszelkie uszkodzenia, które są usytuowane 5 cm powyżej linii nadkoli z boków pojazdu oraz powyżej linii zderzaków z przodu i tyłu pojazdu);
- nie jest możliwe ustalenie sprawcy zgłoszonego uszkodzenia;
- reklamacja została zgłoszona w momencie wyjazdu z parkingu;
- do ustalenia rozmiaru szkody została wykorzystana podziałka na formularzu reklamacyjnym.
W przypadku zgłoszonego uszkodzenia pojazdu w miejscu w którym
W razie nieskorzystania z powyżej opisanych świadczeń lub w przypadku braku zaistnienia okoliczności lub warunków umożliwiających ich wypłatę, wynagrodzenie za najem miejsca postojowego pozostaje bez zmian.
3. Operator parkingu nie ponosi wobec klienta odpowiedzialności za szkody w jego pojeździe lub w rzeczach pozostawionych w pojeździe będące skutkiem działania siły wyższej lub wynikających z działań lub zaniechań klienta nawet w przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w ust. 2.
4. Operator parkingu nie ponosi wobec klienta odpowiedzialności za pojazd lub szkody w nim wyrządzone oraz w rzeczach pozostawionych w pojeździe, w przypadku pozostawienia w nim biletu parkingowego nawet w przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w ust. 2.
5. Operator parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nieumyślnie, za drobne szkody parkingowe nie powodujące utraty jego wartości handlowej oraz za działania osób trzecich. w razie wystąpienia z roszczeniem w tym zakresie, operator parkingu zastrzega sobie prawo do zaniechania udzielenia odpowiedzi, co nie stanowi uznania roszczenia w jakimkolwiek zakresie.
§ 4. Zgoda klienta na zmianę miejsca postojowego
Klient wyraża zgodę na zmianę wynajętego miejsca postojowego podczas jego nieobecności przez Operatora Parkingu, o ile przestawienie pojazdu Klienta będzie konieczne, ponieważ zagraża on bezpośrednio pozostałym pojazdom, został postawiony w sposób stwarzający zagrożenie dla pojazdu Klienta lub utrudnia poruszanie się po parkingu i prawidłowe funkcjonowanie parkingu.
§ 5. Zasady zawierania umowy najmu miejsca postojowego
1. Umowa najmu miejsca postojowego jest zawierana pomiędzy Klientem a Operatorem Parkingu za pośrednictwem serwisu internetowego działającego pod domeną www.lotnisko-parkingi.pl oraz pod domeną www.startparking.pl (dalej Serwis), którego właścicielem i operatorem jest spółka pod firmą ECOM Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Młynarskiej 42 01-171 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego od numerem KRS 0000427517, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5272681063, REGON: 146228193 oraz adres poczty elektronicznej: pomoc@startparking.pl (dalej ECOM Media lub Operator Serwisu) oraz/lub telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 lub za pośrednictwem innej strony internetowej prowadzonej przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub w sposób wskazanych przez podmiot współpracujący z ECOM Media lub bezpośrednio z Operatorem Parkingu.
2. Zakup lub rezerwacja usługi najmu miejsca postojowego następuje:
a) poprzez wprowadzenie przez Klienta do formularza rezerwacji lub zakupu usługi najmu miejsca postojowego udostępnionej w Serwisie, zgodnie z Regulaminem Serwisu dostępnym na stronie, wymaganych danych oraz poprzez zaznaczenie w formularzu rezerwacji odpowiednich opcji oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
b) poprzez przekazanie podczas rozmowy telefonicznej lub drogą e-mailową na adresy, zgodnie z § 5 pkt 1 Regulaminu wymaganych danych oraz wyrażenie odpowiednich zgód, albo
c) w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media,
d) zapłatę za miejsce postojowe bezpośrednio u Operatora Parkingu na Parkingu.
3. Dokonanie zakupu lub rezerwacji usługi najmu miejsca postojowego w sposób wskazany w § 5 pkt 1 Regulaminu jest bezpłatny dla Klienta. Operator Parkingu nie odpowiada za ewentualne obciążenia poczynione z tytułu dokonania rezerwacji przez podmioty współpracujące z ECOM Media, o których mowa w § 5 pkt 1 Regulaminu.
4. W sytuacji dokonania przez Klienta rezerwacji usługi najmu miejsca postojowego w sposób wskazany w § 5 pkt 1 Regulaminu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje w całości na terenie Parkingu.
5. W sytuacji dokonania przez Klienta zakupu usługi najmu miejsca postojowego za pomocą Serwisu, płatność wynagrodzenia za usługę następuje poprzez wpłatę całości wynagrodzenia przed przyjazdem na Parking na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu, dostępnym m.in. na stronie www.startparking.pl.
6. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oraz/lub dokonania zakupu usługi najmu miejsca postojowego przesyłane są Klientowi w formie Biletu parkingowego drogą elektroniczną lub tradycyjną pocztą według wskazania Klienta.
§ 6. Okres obowiązywania oraz warunki rozwiązywania umowy najmu miejsca postojowego
1. Umowa najmu miejsca postojowego zawarta jest na czas oznaczony i obowiązuje do chwili wykonania przez Operatora Parkingu usługi tj. do odbioru przez Klienta pojazdu pozostawionego na Parkingu.
2. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego poprzez anulowanie najmu, na zasadach określonych w regulaminie Serwisu, drogą telefoniczną pod numerem 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub przez wysłanie wiadomością e-mail na adres pomoc@startparking.pl lub drogą listowną na adres siedziby Operatora Parkingu w terminie 14 dni od dnia zawarcia najmu miejsca postojowego. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy najmu miejsca postojowego stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu.
3. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z § 8 Regulaminu.
§ 7. Reklamacje dotyczące usługi najmu miejsca postojowego
1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Operatora Parkingu usługi najmu miejsca postojowego należy składać u Operatora Parkingu na piśmie. Reklamacje te mogą być składane osobiście lub kierowane za pośrednictwem poczty na adres: ul. Młynarska 42, 01-171 Warszawa. Reklamacje dotyczące pogorszenia stanu pojazdu należy zgłaszać obsłudze parkingu w momencie odbioru pojazdu oraz na adres e-mail: REKLAMACJE@STARTPARKING.PL Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu terenu START Parking pozostają bez rozpatrzenia.
2. Prawidłowo zgłoszona reklamacja powinna zawierać, co najmniej dane Klienta zgłaszającego reklamację, w tym imię, nazwisko oraz adres korespondencyjny, termin korzystania z miejsca postojowego, jak również powinna wskazywać wady lub nieprawidłowości w działaniu Parkingu lub w zakresie świadczenia przez Operatora Parkingu usługi najmu miejsca postojowego lub innych usług dostępnych na terenie Parkingu. Reklamacja dotycząca pogorszenia stanu pojazdu, niepochodząca od konsumenta, powinna dodatkowo zawierać dokumentację fotograficzną zgłaszanej szkody.
3. Odpowiedź na reklamację, zawierająca stanowisko Operatora Parkingu, co do zasadności wniesionej reklamacji, jest udzielana Klientowi na piśmie, w terminie 30 dni.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem ma w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Zwrócenie się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego z wnioskiem o rozpatrzenie sporu wynikającego z umowy najmu (np. http://www.spsk.wiih.org.pl/);
b) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie działań mediacyjnym w celu polubownego zakończenia sporu pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą (np. http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137);
c) Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8. Dodatkowe informacje dla klienta będącego konsumentem
1. Umowa najmu miejsca postojowego zawarta pomiędzy Operatorem Parkingu a Klientem będącym konsumentem (art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93) za pomocą Serwisu lub przez telefon, wiadomość e-mail jest umowa zawartą na odległość ( w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku).
2. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy najmu miejsca postojowego w terminie czternastu dni od dnia zawarcia umowy. Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy najmu miejsca postojowego stanowi Załącznik numer 1 do Regulaminu. Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta oświadczenia o anulowaniu usługi udostępnienia miejsca postojowego za pomocą odpowiedniej zakładki Serwisu lub też telefonicznie pod numerem telefonu 222 952 555 (opłata według stawek operatora telekomunikacyjnego) lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres pomoc@startparking.pl, za pośrednictwem poczty na adres Operatora Parkingu lub Serwisu albo też bezpośrednio w siedzibie Operatora Serwisu lub w sposób wskazany przez podmiot współpracujący z ECOM Media.
3. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę najmu miejsca postojowego w terminie krótszym niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia realizacji najmu wyraża zgodę na wykonanie usługi przed upływem 14 dni i tym samym rezygnuje z prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy w związku z okresem krótszym niż 14 dni pomiędzy zawarciem umowy najmu miejsca postojowego a jej wykonaniem.
§ 9. Ochrona danych osobowych klienta
1. Dane osobowe Klienta, tj. w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail oraz/lub numer telefonu kontaktowego (dalej Dane osobowe), będą przetwarzane przez Operatora Parkingu zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Operator Parkingu zbiera Dane osobowe Klienta w celu wykonania Umowy najmu miejsca postojowego oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.
3. Udostępnienie przez Klienta Danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu prawidłowej realizacji Umowy najmu miejsca postojowego.
4. Zaznaczając odpowiednie opcje na stronie Serwisu oraz akceptując dane wprowadzone do formularza rezerwacji /zakupu usługi najmu miejsca postojowego udostępnionego w Serwisie albo przekazując takie informacje telefonicznie, drogą e-mailową lub w sposób wskazany podmiot współpracujący z ECOM Media Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora Parkingu w zakresie niezbędnym do wykonania przez Operatora Parkingu Umowy najmu miejsca postojowego. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych zgromadzonych przez Operatora Parkingu, do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§10. Promocja „Gwarancja Najniższej Ceny”
1. Cel promocji
Celem promocji „Gwarancja Najniższej Ceny” (dalej: „Gwarancja”) jest udzielenie naszym Klientom gwarancji najniższej ceny za połączenie usługi parkingowe przy lotniskach Warszawa Okęcie, Katowice Pyrzowice, Poznań Ławica oraz Gdańsk Rębiechowo, według zasad określonych poniżej.
2. Organizator
Organizatorem promocji Gwarancja jest Ecom Media Sp z o.o. Sp. k.. z siedzibą w Warszawie przy ul. Młynarska 42 w Warszawie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 00004272681063 NIP 5272681063
3. Zasady promocji
1. Gwarancja ma zastosowanie wyłącznie do usługi parkingowej i/lub transportowej na i z lotniska, i działa jeśli parking lub serwis na którym znalazłeś usługę w kwocie niższej od oferowanej przez nasz serwis (dalej
zwany Sprzedawca), dostarcza usługę w tej samej lub podobnej lokalizacji oraz zapewnia ten sam lub co najmniej podobny poziom bezpieczeństwa co START parking.
Lokalizacja: parking na którym znalazłeś usługę w niższej cenie jest zlokalizowany w tej samej lokalizacji lub podobnej tzn. jest zlokalizowany nie dalej od lotniska niż odległość START parkingu (lub parkingu oferowanego w naszym serwisie) do lotniska, obliczana na podstawie wskazań google maps.
Bezpieczeństwa: parking na którym znalazłeś usługę w niższej cenie oferuje bezpieczeństwo na podobnym poziomie co START Parking. “Podobnym poziomie” znaczy, że z 10 ważnych obszarów z zakresu bezpieczeństwa, które spełnia START parking, usługa Sprzedawcy w niższej cenie spełnia conajmniej 2 najważniejsze warunki z tego zakresu dla usługi sprzedawanej w sektorze EKO:
a) Parking posiada system parkingowy lub zautomatyzowany wjazd lub inne rozwiązanie, które identyfikuje rezerwacje i pojazd który wjeżdża i wyjeżdża z parkingu oraz zapisuje informacje o tym zdarzeniu w sposób zautomatyzowany;
b) Parking dostarcza usługę transportową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, to jest w szczególności posiada odpowiednią licencję transportową, wymaganą prawem do wykonywania usługi przewozu pasażerów na i z lotniska;
oraz dodatkowych następujących warunków dla usług sprzedawanych w sektorze PLUS:
c) Parking oferuje dodatkowe ubezpieczenie na wypadek tzw. szkód parkingowych
d) Parking oferuje rozszerzone ubezpieczenie pojazdu od kradzieży na kwotę co najmniej 900.000 zł oraz dodatkowych następujących warunków dla usług sprzedawanych w sektorze PREMIUM:
e) Parking oferuje parkowanie pojazdu na miejscach o szerokości co najmniej 10 cm szerszej od standardowego rozmiaru miejsca parkingowego, to jest szerokość miejsca ma co najmniej 260 cm szerokości.
2. Aby skorzystać z zaoferowanej Gwarancji, należy skontaktować się z Centrum Pomocy START Parking, ,korzystając z form kontaktu dostępnych na: www.startparking.pl w przeciągu 48 godzin od uzyskania tańszej oferty u innego Sprzedawcy i przedstawić dokumenty określone w pkt 3 poniżej.
3. START Parking zastrzega sobie prawo zweryfikowania, czy alternatywna oferta jest wiarygodna. W celu weryfikacji przez Organizatora podobnej usługi parkingowej identycznego, Klient zobowiązany jest do przekazania Organizatorowi:
a. zrzut ekranu potwierdzający rezerwację, usługę lub wyniki wyszukiwania
b. nazwę, adres internetowy, numer telefonu Sprzedawcy
c. inne dokumenty potwierdzające wyszukanie podobnej uslugi.
4. Gwarancja będzie realizowana w przypadku różnicy w cenie większej niż 1 zł. W tym przypadku Organizator obniży cenę sprzedanych usług do ceny niższej i zwróci różnicę w cenie Klientowi. W przypadkach spornych Klient może anulować rezerwację i wpłacone środki pieniężne zostaną wypłacone Klientowi o ile spełnia warunki bezkosztowej anulacji.
5. Wniosek o świadczenie z tytułu „Gwarancji Najniższej Ceny” Klienta zostanie rozpatrzony w ciągu 30 dni od zgłoszenia takiego przypadku.
4. Czas trwania promocji
Promocja obowiązuje do odwołania.
§ 11. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w postanowieniach Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
2. Na życzenie Klienta lub osoby przystępującej do skorzystania z usługi najmu miejsca postojowego, niniejszy Regulamin może być przesłany droga elektroniczną na wskazany przez zainteresowanego adres mailowy.
Doba gratis
w przypadku
opóźnionego lotu
Salonik podróżnego
chwila relaksu przed
i po podróży
Bezpłatna zmiana
możliwość edycji zamówienia
nawet dzień przed wylotem
Od strony Obwodnicy Trójmiasta (S-6)
Najłatwiej dojechać na START Parking Rębiechowo od strony Obwodnicy Trójmiasta (trasa S-6). Zgodnie ze znakami kierującymi do Portu Lotniczego należy zjechać na ulicę Słowackiego i jechać nią w stronę lotniska aż do ronda zlokalizowanego przy samym lotnisku. Na tym rondzie (po lewej stronie znajduje się budynek Terminalu) należy skręcić w prawo w ulicę Spadochroniarzy. Parking znajduje się po lewej stronie około 400 m od ronda tuż za szeregiem zabudowań znajdujących się po prawej stronie.
krzysztof
szybko i sprawnie !
brak
Ogólna ocena: 5,00
Obsługa parkingu: 5,00
Lokalizacja i otoczenie: 5,00
Bardzo miła obsługa, wszystko na swoim miejscu. Będę korzystał z parkingu w przyszłości.
brak
Ogólna ocena: 5,00
Obsługa parkingu: 5,00
Lokalizacja i otoczenie: 4,00